Apa yang kita fikir bila dapat duit/gaji?

✔ Bayar loan/hutang
✔ Bagi nafkah ibu/bapa/anak/isteri
✔ Beli barang keperluan
✔ Beli barang rumah
✔ Beli makanan
✔ Berbelanja

Semua diatas ni yang kita fikir kan? Ada menyimpan tak?

👻 “Macam mana nak simpan kalau duit setiap bulan tak cukup untuk perbelanjaan?”

Haa..salah sebenarnya mentaliti tu. Kita jadi tak menyimpan sebab kita sangka duit kita tak cukup. Sebab apa tak cukup? Sebab kita BELANJA DAHULU baru fikir nak simpan.

Sepatutnya kita SIMPAN DAHULU baru fikir nak belanja. Bukan apa, untuk kita sendiri juga. Bila emergency, kita dah xperlu pinjam dari orang…

👻 “Susah lah nak simpan, nanti mesti asyik ambik duit simpanan tu balik…”

Haa.. Duit memang susah nak disimpan. Sebab tu lah kami suruh simpan emas. Cuba la tukar duit simpanan kepada emas. Pasti simpanan kekal tahan lebih lama.

Jom beli dan simpan emas? 😉

http://www.wasap.my/60162173494 (Jitra)
http://www.wasap.my/60164203494 (Mergong)

myipmjewel

emasmurah

trustedseller

tipscegahboros

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s