TIPS ELAK MEMINJAMKAN WANG

Salim: “Eh Samad, nak pinjam duit boleh? Gaji nanti aku bayar..”

Hari Gaji
Samad: “Mana Salim ni? Kata nak bayar harini..
Salim: Senyap sunyi tanpa bayangan..

TIPS ELAKKAN DIRI DARI PEMINJAM WANG

Haaaa..mesti ramai yang selalu kena macam ni kan. Bila ada duit, xtergamak pula kalau tak tolong kawan bila dia nak pinjam. Tapi bila dah bagi pinjam, kawan pulak hilang tanpa berita dengan janji2 palsu tu.. 😪

Tips nya, tukarkan duit tu kepada EMAS. Bila dah jadi emas, tak mungkin kita akan pnjamkan emas kepada kawan kan..? Jauh sekali kalau nak pajak utk bagi duit pada kawan..

Kita tak menipu, kita memang takda duit utk dipinjamkan. Tapi dalam diam, kita masih ada simpanan untuk masa kecemasan kita sendiri. Kita pun tak perly meminjam dari orang kalau urgent nak pakai duit nanti.

Dua tindakan dalam satu… Bijak ke BIJAK?

http://www.wasap.my/60162173494 (Jitra)
http://www.wasap.my/60164203494 (Mergong)

myipmjewel

emasmurah

trustedseller

tipselakkenapinjamduit

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s